tisdag 29 december 2009

Att snöröja eller ej...

Jag verkar inte kunna få nog av min irritation över hur dåligt det snöröjs här i kommunen. Nu har det blivit riktigt kallt och vad händer då med alla djuuupa hjulspår som finns på vägen. Jo de blir stenhårda. Nästan överallt i korsningar är det så mycket snö att man hör hur det skrapar under bilen. Vem betalar reparationen på bilen om den går sönder?!
Faktiskt så var jag så heligt förb****d igår att jag kastade iväg ett mail till gatuenheten där jag beklagade mej över hur dåligt det är och att de borde få bort det innan det fryser på.
Och till min (icke) stora förvåning så får jag till svar.
Kopierat från min mail.
Hej !

Tack för ditt mail. Våran vägmästare Gunnar Lundberg har semester, men jag har vidarebefordrat det till Anneli Kull,
0521- 72 12 43.

Gott nytt år !

Hälsningar

Marianne Widen
Gatuenheten
Vänersborgs kommun
Jahaaaa.....semester!!! Men vad lägligt för honom då?!?!
Om min bil går sönder så kommer jag skicka räkningen till er!!

Inga kommentarer: