söndag 1 juni 2014

Indras mediciner!

När Indra kom hem så fick vi ju naturligtvis med oss en del mediciner.....6 olika mediciner som skulle ges på alla möjliga sätt och tider....

Baytril - 10 dagar 2 ggr/dag
Adapsin - 10 dagar 3 ggr/dag 1 timme före eller efter måltid
Mirtazapin - 7 dagar 2 ggr/dag
Tradolan - 3 ggr/dag 3 dagar, 2 ggr/dag 3 dagar
Primperan - 2 ggr/dag 7 dagar
Och så den sista medicinen som jag gav i 3 dagar 2 ggr/dag (kommer inte ihåg namnet)

Lite sårvårds grejor fick vi införskaffa oss i fall att vi behövde tvätta såret. Men det behövdes inte. Jag kan säga att medicinerna tog sin tid att dona med....det var ett heltids jobb! Maten i övrigt skulle vara näll mat. Så jag kokade torsk, kyckling, köttfärs och ris. Maten skulle ges upphöjt och jag skulle försöka göra bollar utav allt.....små portioner flera ggr/dag. Det är skönt att de är över nu!!

Återbesöket på Blå Stjärnan gick bra. Stygnen och nya blodprover togs. Nu skulle hon ha mat för återhämtning....hon hade ju gått ner ganska mycket.
Tyvärr så hade njurvärdet gått upp lite fick jag reda på efter några dagar så det blev till att byta foder igen. Nu håller vi på att köra in specialfoder som är bra för njur problem.

Inga kommentarer: