fredag 23 januari 2015

Drive through på skolan!

Jag är förvånansvärt förvånad över kommunens ide om hur de ska göra det säkrare för barnen att ta sig till skolan. För inte så länge sedan så spärrade de av en liten parkering på skolan för att det antagligen var trångt och jävligt. Iden var att man ska köra till baksidan där de har en större parkering och lämna barnen. Resultatet?

Bilarna kör inte alls till baksidan, de ställer sig på vägen utanför skolan. En väg som vanligtvis besöks av buss. Plus att flödet av barn är fortfarande lika mycket. Vägen till baksidan är så smal så man ryms knappt två bilar....även här far det en massa barn.
På själva skolgården har man fått ställa ut en vakt på morgonen som vaktar så ingen parkerar på platsen där skolskjutsen (taxi) har rätt att parkera.

Med enkla ord så är det en jävla röra med bilar och barn på morgonen!!

MEN jag har tänkt på detta ett tag nu och jag har hittat en lösning som jag tycker skulle funka perfekt!!

Man skulle ta och göra en drive through där den lilla parkeringen var.
Inte alla känner att man behöver parkera bilen och följa med ut.
Nej fler än jag kanske bara stannar bilen och släpper ut barnet. Och det skulle man ju vilja kunna göra säkert på ett bra sätt.

Genialt hade det varit enligt mej!!

BYGG EN BARN DRIVE THROUGH!

Inga kommentarer: