lördag 30 juli 2011

Från 4000 liter till 12000 liter

Man kan ju tro att jag har dött, men det har jag inte. Inte ännu i alla fall....det finns ju mycket saker som har hänt under sommaren men jag har bara inte haft ork att skriva.

Sommaren började i alla fall med att vi köpte en sommarpresent till barnen. Denna gång i form av en stor pool. Fast från början skulle den inte vara så stor. Vi begav oss till Rusta och skulle köpa en, och hittade en bra på 4000 liter. Men väl framme vid kassan så var det polen med 7000 liter, den andra hade tagit slut. Och så var den ju lite dyrare. Så vi bestämde oss för att vänta tills den andra kom igen, för en så stor pool behövde vi ju inte.
Tänkte åka hem, men så sa vi att vi kan ju lika gärna kolla på Harald & Nyborg oxo, för de har ju pooler de med. Men där fanns bara helgummi bad...sånna som jag kallar för tefat. Då gick vi till Coop istället, men det var samma där, bara tefat.
Sista chansen var ICA Maxi, där fanns poolerna men bara den större. Och efter lite uträkningar så kom vi fram till att det var billigast att köpa den största för då fick man med alla tillbehör! Så att...så snabbt kan det gå från 4 till 12 000 liter.

Och visst har barnen roligt!! dom älskar poolen. Nu ska jag bara hitta den där lilla påsen som man sätter på grejen som dammsuger botten. Det finns ju någon i  våran familj som är skyldig till att den är borta. Jag nämner inga namn. Men ni kan nog lista ut vem det är....

Inga kommentarer: