lördag 3 september 2011

Byggdramat fortsätter....

Kanske hjälper det att skriva av sig lite innan jag vet var jag ska göra av all iska eller vågar ringa Rolfs Bygg.

Blev väckt på morgonen av telefonen och det var Rolfs bygg, han frågade om vi var nöjda. - Ja det vet jag inte för jag vet inte om något är gjort åt hålen.
Inget var gjort åt hålen (kunde jag se sen) och det var löjligt litet enligt personen som var här. Och det han gjort var att rita med en mörk penna i hålet....(det kunde jag oxo gjort)

Så började jag mitt inlägg igår, men så fick jag avbryta. Idag är jag lite mer sansad och har insett att dom får laga hålen vilket dom vill eller inte!! (bara dom ringer igen) För JAG är av den åsikten att ska det vara hål i golven så är det jag som ska göra dom, INTE dom som lägger in det nytt och ska vara snickare.
I min ilska igår så gick jag in på deras torftiga hemsida, och där kan man läsa...."Vår Policy är att jobba med kvalité och hög standard på våra jobb. Det skall synas att Rolfs Bygg har utfört jobben." Jahaaaa...?!?! Jo nog syns det att det är Rolf's bygg som har gjort det....men då menar jag inte ur en positiv synvinkel. Glömde dom leva upp till sin policy när de kom till oss...eller vad är det frågan om. Har man inte en yrkesstolthet?!! Jag skulle personligen dö av skam om jag slarvat så, och skulle be om ursäkt om det blev dåligt och sedan göra mer än mitt bästa för att det skulle bli bra!! Inte vara otrevliga som snickarna som varit hem hos oss varit!!

Jag hatar mej själv för att jag inte vågade ringa dom när jag var som mest förbannad och ge dom en rejäl åthutning!! Men jag har så svårt för att skälla på folk....och vara otrevlig. Kanske lär jag mej med tiden, men samtidigt tror jag inte man vinner så mycket heller på att vara en bitch....

Inga kommentarer: