torsdag 23 maj 2013

Muskel aktivitet


Nej det blir inte speciellt mycket bättre med mina käkar. Nu har jag haft en jätte dålig period
och jag håller på att avlida av värken och spändheten.
Sist jag var till bettfysiologen så fick jag sätta en apparat på kinden som mäter
min muskel aktivitet. Grejen var svår att ställa in och vi upptäckte att
mina muskler ligger och spänner nästan hela tiden.
Minsta lilla rörelse av kroppen utlöste aktivitet.


Apparaten som var en liten dosa hade en mätare som helst skulle lysa grönt. Då var mina
muskler avslappnade. Det var inte lätt vill jag påstå.
Fick sitta för mej själv inne på rummet och testa olika ställningar för att se
vad jag har för mig för hyss.
Intressant!!


Har jag blivit klokare? Ja....har insett att det är en jäkla skillnad på att stå och sitta. Vad viktigt det är
med hållningen.
Har jag mindre ont? Ja...faktiskt, det blir bättre om jag alternerar min ställning och står rätt mycket. Kan
känna bättre när jag spänner mej o inte.

Så planen jag fick med mej hem är att stå minst en kvart i timmen och sitta på sadelstolen efter det minst 15 minuter oxo. Det är rena döden att sitta på en vanlig stol!!

Här händer det grejor med bilderna...men skit samma!!

Inga kommentarer: