söndag 25 mars 2012

Avmasknings dags!

Var på apoteket idag....tyckte det var dags att Mulle skulle få sig en omgång med avmaskningsmedel. Detta har jag problem med eftersom han är en stor och stark katt. De som känner han vet hur otäck han kan vara när han är arg. Till och med jag är rädd för honom då!! Vore ju lätt med en tablett om man kunde "baka" in den med nått gott. Men han äter varken räkor, rått kött, fisk, vanlig burk mat...you name it! Han bara knaprar sina torra Friskies....

Stod länge och funderade på vad jag skulle ta för medel....Ville inte ta den med en vit tablett (fast det bara är en engångsdos) för den är så stor och svår att få in tillräckligt långt i halsen. Brukar köpa pastan, men då är det tre doser.....fick i alla fall lite hjälp, med nått som var nytt för mej...max..nånting. Den smakar visst lite godare sa dom på apoteket och så är det oxo en engångs dos.

Sagt och gjort, jag tog den. Mulle var inne och åt sin mat, passade på att ta fram medicinen och den som ut som en matbit. Som tur var så hade han bara bottenskrapet kvar i sin matskål...så jag bara la ner medicinen och hoppades på det bästa.....och WOW...han tog den!!!
Duktig psykopat katt!!! (det är så maken kallar honom)

Inga kommentarer: