onsdag 19 mars 2014

Foto Kurs!

Åh, nu är det så där roligt att ta kort igen!! Fick ovärdeliga tips av en hockey mamma som är super duktig på att ta kort. Nu blir inte mina hockeybilder längre jätte suddiga och gula. Fick lära mej inställningarna och varför det blir gult. Fick dessutom veta att förinställda inställningar inte alltid är bra! Nä ibland måste man köra manuellt. Och nu vet jag ju hur man gör!!
Roligt Roligt Roligt
Lärde mej också hur man gör vid porträtt och varför det ibland blir suddigt om man står bakom varandra. Helt fantastiskt!! Nu siktar jag på att få ett bättre objektiv som kan ta in mer ljus, så att mina sportbilder kan bli ännu skarpare. Idag får jag ha nästan helt ut zoomat och sedan beskära bilderna för att man ska se ordentligt. Som det är nu behöver jag ha så hög ISO för att det ska bli bra...och då fick jag lära mej att bilderna blir korninga!! Fan....jag är ju proffs!! ;o)

Den första bilden är jag faktiskt väldigt nöjd med! I naturlig storlek så kan man faktiskt se pucken bakom målvaktens skridsko.

Andra bilden är oxo skarp och klar. Dessutom är nr 7 i svart min son!
Love him!!



1 kommentar:

Mia sa...

Åh vad roligt! Jättefina bilder! Lär mig också!!!!