onsdag 19 mars 2014

Hår monster!


  Äntligen så är pärsen nästan över med hårlösning av monstret!
Jag visste ju att det var mycket, men att det var SÅ HÄR mycket kunde jag bara drömma om!
På bilden så har jag kammat  henne för första gången med mitt fantastiska inköp Furminator. Det intressanta med just det här är att det är ETT ben jag borstat och fått loss så mycket hår från. Jag visste knappt att ett ben kunde lösa så mycket hår. I mina yngre dar så har jag haft Labrador och dom är ju rätt bra på att lösa oxo. Men inte sjutton har jag borstat nått ben på labben!
Mitt i fällningen så fick jag ju för mej att jag skulle bada henne, för att hon var allmänt smutsig och pälsen kändes verkligen inte ren efter allt slask och regn man traskat i. Jag lärde mig min läxa och kommer aldrig mer göra om det! För håret fullkomligen rasade av henne...i flera dar fick jag dammsuga flera gånger om dagen. Och första dagen var jag nog där med sugen minst 5 ggr!! Jag gillar INTE att städa!!
Det gick inte ta i henne...det bara rasa hår....så....Once and never again!!
Men jag rekomenderar starkt FURMINATOR!! Lite väl dyr men värd pengarna.


Hugaligen säger jag bara! Men som sagt, nu är det så gott som över.

Inga kommentarer: