söndag 22 april 2012

Back pain!

Aaaah.....min rygg!!! Va fan har jag gjort??! Kan det bero på att jag tränade....men borde jag inte ha träningsvärk där då? För träningsvärk är det inte...det vet jag. Eller spänner jag ryggen konstigt för att jag har träningsvärk i magen? Jag har ju aldrig ont i ryggen annars.....Kul är det inte! Speciellt inte när man har ett jobb som kräver att man är still länge och sitter. Trodde jag skulle krevera på jobbet idag, så svårt att hitta en bra ställning att sitta i. Ja ja nog om det!

I fredags begav jag mej till Morlanda för att jag skulle träna sång i en kyrka där. Hade aldrig varit där, visste inte hur jag skulle ta mej dit. Som tur var hade jag ju GPS, fick dessutom testa den ordentligt i nya bilen då. Började inte bra när jag höll på att missa avfarten till Uddevalla. Jag trodde nämligen att jag skulle köra förbi den avfarten och köra mot E6 och köra över E6....vars jag då fick den iden ifrån. Men i sista sekund fattade jag vad GPS'n ville och körde av. Körde ut mot Torp och förbi det....ut i ingemansland, mot vatten och berg. Blev lite orolig ett tag när GPS'n ville att jag skulle svänga höger inom 2 km och allt jag såg var vatten.
Men tillslut kom jag till en liten mysig kyrka. Träffade kantorn som var en äldre dam. Får alltid lite förutfattade meningar när det gäller kantorer. Oftast är de inte så bra på spela annat än ackorden i låtar, harmonierna (om det heter harmonier) verkar bli för svårt. Men hon var rätt duktig faktiskt och det ska nog bli bra tillslut. Hon skulle hem och lyssna in låtarna och så öva lite på det vi kom överens med, sedan ska jag öva oxo. Hon förstod även att det är mej hon ska lyssna på när hon spelar och inte tvärt om...jag är den som bestämmer lite farten i melodierna. Hoppas hoppas det blir super!!
Känns alltid lite extra nervöst när det är släkten (eller ja min mans släkt) som man ska sjunga för. Vill att det ska bli extra bra då. Vill att man sjunger så man själv får gåshud. DÅ blir jag nöjd!!

Inga kommentarer: