tisdag 24 april 2012

Morgon promenad!

Morgonens promenad blev något av en skräckfärd. Vaknade och tyckte det var lite tungt att klä på mig. Kom ut 10 minuter senare och startade både musik och funbeat app.


Det var fruktansvärt dimmigt ute och det är alltid lite otäckt tycker jag. Man ser inte bra och jag inbillar mej lätt saker....som att man vi dimma träder in i någon annan dimension...typ twilight.

Gick i godan ro, och för varje steg kändes mina ben tyngre. Hade inte någon nämnvärd träningsvärk när jag steg upp...vilket förvånade mej...men eftersom jag gick så kom den.

Efter ca halva sträckan så kom jag på att vi har ju älgar på området!!! Då blev jag ju rädd...tänk om jag stöter på den!! Polisen var på området igår för att spana efter dom. Tydligen har de gjort utfall mot någon. Det är en älghona med kalv och en ungtjur.

Som sagt så började jag ju inbilla mej....tänk om dom kommer och jag ser nästan ingenting!! Mina tunga ben försökte öka takten och jag höll mej vi husen...så att ifall dom kom så skulle jag kunna söka skydd bakom någon bil eller i värsta fall springa och knacka på.

Nästan hemma...(bara en gata bort)...så sneglar jag in på en tomt...OCH DÄR!! vad skådar mitt öga på andra sidan deras staket på deras baksida...om inte älgmamman!!! Och hon tittar på mej...Fan jag trodde hjärtat skulle banka ur kroppen...vad skulle jag göra?!? Nästan hemma och med vetskapen om att när jag går in på min gata så är det bara ett hus mellan oss. Tänk om hon går runt och ut på våran gata för att möta och döda mej!? Vad jag gjorde...? Jo jag sprang!! Jag sprang med mina betong tunga ben så fort de bar mej....och jag är ju hemskt dålig på att springa som det är!!

Som ni märker så klarade jag mej....men var fan är polisen som ska ta dom?! Man kan ju inte komma på eftermiddagen och ta dom...för det är ju morgonen dom härjar på!!

Inga kommentarer: