fredag 27 april 2012

Skadedjurs rapport!

Nu var det ju några dagar sedan jag skrev. Träningsvärken gör sig fortfarande väl påmind. Bästa beskrivningen jag kan ge är att det känns som om någon sticker en kniv rätt in i låret varje gång jag ska gå i en trappa. Det finns även en person i hockeyn som provat Arke denna veckan. Och för att citera hans kommentar på facebook....vad han tyckte. "Arke är inget träningspass. Det är en ren kamp på liv och död"....Ja!! Så kan man beskriva det.




Dagens älgrapportering: Efter påringningar till polisen av både mej och grannar så skickade dom till sist ut kommunens jägare. Han hittade kalven (som är en fjolårskalv som är förvirrad för att hans mamma ska ha ny bäbis och hon vill inte ha honom kvar...ja det är en han), jagade ut den ur området. Sedan har det gått några dagar utan uppsyn....men igår dök hela familjen upp. Den tjur som håller på få horn är visst en 14-taggare enligt jägaren. Han rör sig på ett stort område och har väl landat här just nu. Men jag tycker en tjur borde vara ännu större om den ska vara så stor...

Jaja...kon och kalven som är där är lite bekymrande. Hon ska ju ha smått igen och om hon kalvar här så kan det bli problem med att hon blir aggresiv. Men hon kan väl inte vara så dum att hon stannar här?! Kalven är bara förvirrad och kan göra skada på så sätt....och det är den som ska bort helst!



För att svara på min väninnas kommentar till förra inläggen så...ja jag kommer fortfarande gå men inte åt det hållet...helt säkert!! Jag gillar inte intervallpass!! ;o)

Inga kommentarer: