fredag 11 juni 2010

Examen

Gårdagen bjöd på skolavslutning. Äntligen har barnen skollov!
Jag kom hem efter jobbet och pustade ut lite. Sedan gjorde killarna sig fina och så åkte vi.
A-hallen på idrottshuset var knökfull. Värmen som tillslut blev där inne var hemsk. Luften var helt slut och man blev kladdig.
Måste erkänna att stå där i över en timme är inte speciellt roligt. Jag kunde lätt bara ha sett på mina barn (och särskolan för det är sååå söta) och sedan åkt därifrån.
Innan Linus började skolan så vill jag minnas att det var typ varannan årsklass som fick uppträda...men jag är inte riktigt säker. Det känns som om de gångerna var mycket kortare.
Men men, barnen tycker det är jätteroligt och det är ju för deras skull som allt annordnas.
Tyvärr så blir det inga bilder där inne, för det är så mörkt att kameran inte klarar det. Och tar man nightshots så blir det bara suddigt....det är så dåligt. Och antagligen så klarar jag inte av min kamera riktigt men jag känner mer än ofta att jag ångrar det köpet! Den är bara så konstig över allt...BLÄ!!

När examen till slut var över så regnade det ganska bra där ute. Vi tog våran familj och åkte till Håkan & Katta. Hon var så super gullig och bjöd oss på marängschwiss, kaffe och saft. Mums sa vi alla!!
Men naturligtvis så skulle Wille ställa till det lite....han fick hjälpa till att göra marängtårtan (vi gjorde den som tårta)...och så stod han så knepigt på stolen så den tippade...och Wille..ja han gled typ ner...mitt i räddningsauktionen så lägger Katta ner hela handen i tårtan! Gråt blev istället skratt...

Vi blev inte så jätte länge där för Wille sura och Casper var så trött så han somnade på deras soffa.
När vi kom hem åkte jag och köpte grejor så vi kunde göra oss några goda varma mackor. Efter det så gick Casper till sängs....men han stannade inte där så länge för pappa kommer på att vi ska ha vattenkrig! Och vad som började med små oskyldiga sprutor (som man får på apoteket när man ska ge medicin) slutade med vattenkanna, glas, blöööta barn, blött golv och blöööt mamma...och en trasig kopp!
Nöjda efter kriget med barnen som vinnare, torkade vi lite golv och gick sedan ner allihopa och tittade på Sherlock Holmes filmen. En super mysig avslutning på dagen!

Inga kommentarer: