söndag 29 augusti 2010

Onödigt arbete

Har idag varit den snälla mamman.
Åkte ut med Casper idag för han ville så gärna köpa sig ett spel. Efter noga kollande vilken ålder och vad som gällde för spelet så tyckte jag att det var helt OK. Han har sparat ihop sina pengar själv och varit jätte duktig.
Det som gällde var Transformers War for Cybertron



Det som gör mej så trött är att jag först brummar ut i alla hast till Överby. Vi hade lite tidsbrist eftersom maken skulle iväg på en match.
Väl där borta gick vi först på El-gianten...ingenting...lite irriterat skydade vi vidare till Siba...inget där heller...Halvsprang ner till Br-Leksaker...men inget napp.
Att det ska vara så svårt?!?! Casper var ju naturligtvis jätte besviken och jag irriterad. För vi hann inte gå in på fler affärer. Kom överens att vi skulle ringa till ICA och Coop för att höra om dom hade det. På vägen hem kom jag även på att man kunde kolla på GameStop.
Hemma började vi ringa GameStop..men inge svar. Rinde då ICA...men dom hade den inte. Ringde igen till GameStop...men inge svar. Coop stod på tur...och där var det tvärnit igen.
Återigen ringde jag GameStop...äntligen svar....och JAAAA de hade spelet!!!

Varför kan man inte komma på att ringa den affär som egentligen borde vara den affären man ringer först eftersom det ÄR en spelbutik?! Men nej då...man gå land och rike runt först bara för att man är så jävla omständig!!

Men nu har vi i alla fall en lycklig son som även tecknade en typ av försäkring på skivan för 30 kr. Skulle den bli repig eller sluta fungera under 1 år så är det bara gå till GameStop och hämta ut en ny. Kan vara bra med så slarviga söner som jag har.

Inga kommentarer: