måndag 16 augusti 2010

Trappen klar!

HALLELUJA!!!
Nu är trappen äntligen färdig målad, efter ett större missöde. Efter att ha lagt ner mycket tid på att maskera trappen med tejp så att det vita inte skulle bli brunt så upptäckte vi när vi drog bort den att....tejpen inte bara drog bort den vita färgen, den släppte även in färg vid kanterna...att jag inte dog när vi såg det. Det såg förjävligt ut!!!
Men det var bara att krypa i trappen med en liten pensel och försöka fixa det så gott det gick...men fy fan vad irriterad jag är på affär helvetet som sålde den till mej. För jag frågade vilken tejp jag skulle ha. Det fanns den vanliga och så fanns det en som var blå och svindyr. Men enda skillnaden på den beiga och den blåa var att den blåa kunde man dra bort när man ville utan att den skulle gå sönder. Och då är man ju inte så dum så man betalar en massa för den och det är enda skillnaden. Men nu i efterhand när jag frågat en målare så är det ju den jag skulle ha!!! SKIT så arg jag är!!

Men men...så här blev den färdigmålad!!



I morgon så är det dags för spotlightsen att bli insatta mellan trappstegen...åh vad jag längtar att se hur det blir!!

Inga kommentarer: