torsdag 12 augusti 2010

Renovering

Tyvärr har jag ingen bloggtorka. Tvärtemot...jag har nog hur mycket som helst att skriva om...men jag har förträngt och jobbat. Men nu får jag väl visa nyllet lite här. Anledningen är att vi renoverar hemma....nedervåningen. Från fula bruna träpaneler till vita snygga träpaneler..ommålade. Men jäsiken vilket skitgöra. Tar hur lång tid som helst.

Först målade vi väggarna och sedan gav vi oss på trappen, med god tro att det är en furutrapp rakt igenom. Men gud vad vi drog oss vid näsan. Tanken var att vi skulle lägga nya trappsteg i valnöt, samma som det golv vi vill ha. Men...med lite efterforskning så upptäckte vi att det kostar ca 1000 kr/steg plus all passning och sågning utav bitar...så det gick ju bort direkt! Då tänkte vi att vi målar trappsetegen med en passande mörkbrun färg....och det kommer ju bli spännande för att trappstegen är inte av furu utan det ligger en linoleum (eller hur det stavas) matta infälld i steget. Får väl se hur det fastnar och håller.
Slipa trappen är i alla fall något som jag ALDRIG mer kommer att göra...och då gjorde jag inte ens mycket!!
I alla fall så ser det ut så här idag!

Inga kommentarer: