onsdag 19 januari 2011

Det skadar aldrig att fråga!

Jag gillar bilbesiktningen!!! Just i denna stund är de mina hjältar....

Min älskade Skoda har varit lite krasslig...i form av att hastighetsmätaren har varit död....alla mätare för att vara exakt.
Och det går ju inte så bra att besikta bilen när det är så! Inför jul och efter jul med allt vad det innebär har jag inte lämnat in bilen. MEN nu är det gjort....och efter 2 veckors väntan är den äntligen...och jag hade en tid bokad på besiktningen nu på fredag.
Men så tänkte jag...att tänk om de har tider fast man inte kan boka de på internet. Man kan ju alltid ringa och fråga. Så det gjorde jag....

Efter några knapptryckningar kom jag fram till stationen.

Jag* -Hej, jag heter Jenny. Jag undrar om ni har en akutmottagning? *väldigt charmig*
Besiktare* *skrattar gott* Jaaa...vad hade du tänkt dej då?
Jag* -Jooo....min bil behöver en undersökning. *lika charmig*
Besiktare* *skrattar lite fortfarande* -Jag ska bara byta sida på datorn så ska vi se vad vi kan ordna.

Och vips så hade jag en tid på besiktningen kl. 15.20 idag!!!

Visst är det fantastiskt!?! Min dagens ros går till bilbesiktningen. Nu hoppas jag innerligt att bilen går igenom, men det ska den göra....bad reparationskillarna kolla det extra!

Inga kommentarer: