onsdag 19 januari 2011

Skit!!

Upp som en sol och ner som en pannkaka, så kan jag beskriva min eftermiddag. Skitglad som jag var efter beskedet att bilen var klar och en besiktningstid bokad åkte jag för att hämta min bil.
Kommer dit och får veta att bilen inte alls är färdig!? Han behöver koden som följer med bilnycklarna, annars kan man inte fixa bilen.
Jag blev allvarligt talat så paff att jag inte visste vars jag skulle ta vägen. Kunde inte idioten förklarat det för mej tidigare då?! Men nej då...bilen var klar!!

Jag ringde ju vid 10.30 och frågade hur det gick med bilen. Jodå...den var nere på holmägen för kodning. Ring om en halvtimme så vet vi. Ordnade med skjuts av en arbetskamrat för att komma mej dit. De ringde upp 10.55....-Jag behöver båda nycklarna! -Jaaa....vaddå??? -De behövs för omkodningen, man måste göra båda nycklarna, har du vara en? -Näää...har 2 men bara en just nu. Kan man inte göra det i efterhand? Jag vill ha min bil. -Jo, det är inga problem. Kom du hit och hämta bilen. LYCKA!! Efter det fick jag en tid bokad på besiktningen.
När jag då kommer dit, så säger han det om koderna.....FAN va arg jag blir!! Kunde han inte kläcka det då på en gång. Då hade jag hunnit hem på lunchen, åkt dit med koderna och sedan tillbaka till jobbet. Och så hade jag hämtat bilen på eftermiddagen innan besiktningen....tar man inte reda på hur saker ska göras ordentligt när man inte vet hur man ska göra?!?  Aldrig att jag lämnar min bil där igen!! Får dessutom veta att om än han får koderna kanske han inte kan koda...nä då får han lämna den på Blennermarks. Men det är inga problem...HAN hade en annan bil som skulle besiktas...så han tar MIN tid till den och så när han lagat min besiktar han den!!! Visst...han gör det åt mej så jag slipper betala men ÄNDÅ!!! Känner mej dessutom jätte dum när den mannen på besiktningen var så HIMLA gullig och gav mej en "akuttid" och så kommer jag inte...utan låter en bilmekaniker gå dit....
Jag ville bara lipa när jag kom tillbaka på jobbet.....

Inga kommentarer: