söndag 8 maj 2011

Regionvalet

Nått som gjort mej rejät jävla förbannad (ursäkta språket) är omröstningen i regionvalet. Sitter en dag och kör bil och så får jag höra hemska Fredrik stadsminister i radio. Han propagerar för att man ska rösta på moderaterna i regionvalet och jag bara exploderade!!!
Borde han få lägga sig i det? Borde inte stadministern vara lite som kungen? att man inte får lägga sig i. Han har ju redan "fått makten" eller ja...inte han...man tillsammans med de andra smurfpartierna fick han det. Ett rött parti fick ju egentligen flest röster av alla!! Alltså jag kan ju tycka att han borde vara lite opartisk, vem som helst annan hade väl kunna göra reklam för att rösta blått i regionvalet. Osmakligt och bara vidrigt känner jag!!

Och jag undrar hur positivt folk tycker det är egentligen när det ploppat upp tusen nya apotek och ingen jävel har någon koll på vilket apotek som ägs av vem och så ska de hitta på nya mediciner som ska vara likvärdiga med ex. alvedon. Tror inte jag hört någon tyckt det varit positivt!! Själv blir jag tokig av det. Nä fy...nu får jag sluta skriva jag blir bara så arg!!
Att jag STARKT ogillar moderaterna och alla andra blå parti är ingen underdrift. De har INTE gjort Sverige bättre!! Gör bara de rika rikare....BLÄ!!!

Inga kommentarer: