söndag 8 maj 2011

Fire in the house!!

Bloggutmaningen gick ju åt h-vete kan man säga. MEN jag har bra ursäkter för det!! Wille har verkligen överträffat sig själv när det gäller att hitta på saker under påsk.

Påskafton skulle vara en mysig familje kväll. Var och inhandlade nytt nät och kantskydd till studsmattan och medans jag satt ihop det så förberedde maken middag. Sedan kom jag in och skulle göra det sista, och medans jag gjorde det så spelade maken, Casper & Linus spel.
Helt plötsligt börjar det tjuta!
Så jag går och kollar vad det kan vara.....och till min fasa så är det brasa inne i Linus rum. 2 små naggande goda brasor med plast som bränsle. Resten är historia....men det var fullt pådrag. Brandbilar, poliser och ambulans....sist men inte minst nyfikna grannar.
Den helgen spenderades med att sanera hela huset!! Släckpulvret hade kommit precis överallt....och när jag säger sanera då menar jag sanera! Ni kan ju tänka er 3 barnrum....tömma dom och skura v-a-r-e-n-d-a leksak!!! Och sedan skura h-e-l-a rummet....och resten av huset...vill bara ta livet av mej när jag ser en skurtrasa och mopp...mer orkar jag tyvärr inte skriva om detta.  Har nog pratat om det 100 gånger. Det blir ju lite tjatigt att berätta om och om igen hela tiden.

Så den sista veckan har det verkligen varit fullt upp. Nu är snart allt klart för att lämnas in till föräkringsbolag och få hjälp med renovering av barnrummet.
Sedan har jag gått och fått högt blodtryck....och jag undrar ju hur jag kan få ner det?! För det känns ju inte bra om än jag inget känner. Jag stressar ju aldrig...men stressar jag ändå? Märkligt....känner mej oroad.

Men åter till bloggutmaningen...jag fortsätter där jag slutade sist!

Inga kommentarer: