måndag 28 november 2011

Känsliga läsare varnas!!

För ca 1 ½ vecka sedan skulle jag vara redig och rengöra akvariumet, det stora där nere.
När jag var färdig och skulle lägga på glasskivan som ligger högst upp så gick den bara av.
Och jag skar mej....jälvarns vad ont det gjorde!!

Kände nästan direkt att det inte var något litet skärsår, men jag rusade upp och skrek på Casper
att komma med plåster (som värsta ungen). Hann till och med skrika två gånger
för jag tyckte han tog sån tid på sig. Blodet verkligen vällde ut ur fingret.

Jag brukar ju inte vara blödig men jag började känna hur golvet snurrade, och min enda
tanke var att jag måste andas.
Fick tag på plåsteret och tänkte att om jag drar åt ordentligt så blir det ju lite tryck och säkert
inte så farligt.

Men dagen efter såg det inte så fräckt ut....

Dessutom var det min jobbhelg, kom till jobbet och visade fingret för en arbetskamrat. Och hon
skrämde vettet ur mej...."Den fliken kommer att lossna!"...
VA?!?!
Tog kort på fingret och utnyttjade sedan mina kontakter på jobbet
som fick lugna mitt hjärta.
Men visst borde jag åkt in och få det sytt!

Andra dagen såg efter fingret inplastat och helskyddat såg det ut så här.
Lite bättre men väldigt äckligt fortfarande.


Inte helt ok ännu....men det går.


Idag har det läkt men man ser tydliga linjer efter kanterna. Och det värsta är att det är
en äcklig lite knöl och så har jag ingen känsel precis där såret var.
Det var en jobbig vecka när jag inte kunde skriva ordentligt på datorn. Jag kan nämligen inte skriva
med pekfingervalsen. Det bara går inte....

Inga kommentarer: