tisdag 13 december 2011

Humör...??

Vi krigar vidare här hemma. Vet inte vad det är med William Andersson just nu, han verkar vara inne i värsta trotsen och allt mot mej. Känns som om vi inte gör annat än bråkar. Så här har den här kvällen varit...

Skyndar mej från jobbet för att hämta farmor som ska följa med och titta på dagis luciafirande. Väl där hade man hoppats på att tillställningen utomhus ändrats till inomhus. Men vi bedrog oss....det blåste och spöregnade hela tiden. Trodde allvarligt att jag skulle frysa ihjäl. Men barnen var supersöta och duktiga.....hade tagit med mej videokameran för att filma men det var på tog för mörkt, blött och kallt. Willes allra första surning visade sig precis efteråt....då var något fel med mössan och lösskägget. Efteråt skjutsade vi hem farmor och begav oss till ishallen....

Först grinade han och blev sur för att jag pratade med mamma i bilen och berättade vad han sjöng på dagis. Jag visste inte ens om att han ville prata med henne. Och när andra frågat under kvällen vet han inte vad han sjungt....sedan fick jag mer eller mindra släpa honom upp i cafeterian på ishallen.

Andra surningen kom på affären när jag packat in alla grejor i påsen, då hade han fått för sig att bära fikat som jag köpt till Linus för att han ska ha det till skolan i morgon.

Med sig från affären fick han med sig en sån där tunn påse, den tog han till toaletten och fyllde med vatten när vi kom hem. Som sedan hamnade på golvet i toaletten.....det fick han torka upp.

Sen när jag hade tankat, då höll han på somna i bilen och satt konstig. Så jag sa åt honom att han är tvungen att sitta ordentligt....då blev han grinig igen....

Tredje surningen kom när han hade tänkt sig fika upp det han själv haft med sig till dagis, men fick inte det för att jag höll på med maten.....då tog han festisen och kastade den på golvet....så den sprack. Då fick han torka upp det med.....grinandes.....

Sen orkade jag inte mer och han fick inta sängen......på en gång!! Tror dock att han var jätte trött, för han somnade på en gång...

1 kommentar:

Veronica sa...

Halloj!
Ser att du har det det du gör :). Skönt att ha lämnat det där bakom sig, men tonårstiden har ju sina sidor.. Hoppas allt är bra med dig och de dina. Kommer ni upp till Piteå över Jul??
Jag önskar er en God Jul . Kram/
Veronica