söndag 4 december 2011

Inge jobb

I helgen skulle jag ha jobbat. Men jag blev sjuk istället.....jag som alltid brukar skryta med att jag aaaaldrig bli sjuk. Kände i fredags att något inte stämde. Maken och jag begav oss till Ikea på förmiddagen. Wille skulle få sig en ny säng, sedan hägrade deras julbord lite. Ett julbord som var sådär kan jag säga. Det som var gott var det som inte var sjävgjort eller hur man nu ska säga. Skinkan smakade blä och ingenting, likaså revbensspjällen. Jansson....nja....antingen fanns det ingen grädde eller så hade den skurit sig. Prinskorven var skivad tjockkorv, men god. Gravade laxen med hovmästarsåsen var jätte gott. Kalvsyltan var oxo smaskig med rödbetssalladen till. Det var inge gott att dricka vatten till, men vem fan betalar 16 spänn för en glasflaska med julmust.
Vi hade ändå mysigt, jag, maken och Wille. Han fick sin säng och vi fick lite annat krafs. Undertiden vi var där så kände jag mej lite kymig och nös lite.

Väl hemma var det planering för kalas som vi skulle ha för Linus som snart ska fylla år. Hade allt annat än lust att underhålla en hel klass denna dag. Men det fick ju gå och det gick.....vi var hemma vid 20 tiden på kvällen. Sen kraschade jag i soffan.....frös som en hund senar på kvällen. Somnade så fort jag la ner huvudet på kudden. Vaknade mitt i natten och mådde jätte dåligt....frös ännu mer. Stapplade mej upp och tog en tablett. Vaknade på morgonen när maken kom hem, då var jag dyng blöt. Fick gå och byta kläder....ringde jobbet och sjukskrev mej. Sedan har helgen gått sin stilla gång. Känner mej fortfarande väldigt förkyld och orkeslös. Blir nog att vara hemma en dag till.

Inga kommentarer: