torsdag 20 september 2012

Jennys missöden

Jahapp!! Idag fick jag äntligen mitt efterlängtade sms från optikern. Mina nya googles är äntligen färdiga. SToRM förtjust planerade jag att skippa luchen för att gå och hämta dom.
Vad jag ideligen lyckats missa idag är att jag hade glömt börsen hemma (plånbok för er som inte är norrläningar). Hade hela förmiddagen beklagat mej över att jag inte kunnat betala tillbaka pengen jag var skyldig min kollega....men hade inte en tanke på att det skulle gå lika dåligt att hämta glasögonen.
Jag klädde på mej allt och var på väg att rusa ut...då det slog mej....JA JUST DE....hade ju
glömt börsen hemma. Skit sur fick jag ta av mej igen och hänga upp jackan, ta min dåliga matlåda och gå ut i matsalen och äta istället.
 
Jaja...efter jobbet åkte jag hem och hämtade börsen, åkte in till stan och hämtade glasögonen. Trodde inte att det skulle vara sån skillnad i styrkorna...men jädrar vad det gungade. Allt kändes jätte konstigt!!
På väg ut träffade jag en mamma från Linus klass, hälsade glatt och stoltserade med mina glasögon. Passade på att komentera lite surt att....de minsann skulle vara bruna (stod med ansiktet i solen...ienkom för att kunna märka att dom blev bruna)...men det verkade inte som de var de...för jag märkte då inget.
Snabb var hon att säga till att dom minsann visst var det!! Eh....bortgjord...hur kunde jag inget märka?? Fast det gjorde jag ju när jag började titta utanför glasögonen.
 
Jag hade väntat mej att man skulle märka stor skillnad, men det gjorde jag ju inte alls. De tar bara bort de mest stickiga ljuset från solen.
Hmmm......undra om de blir ännu mörkare när det är ännu ljusare ute.

Inga kommentarer: