söndag 2 december 2012

1:a Advent

Och alla stakarna står i fönstrena...brasan brinner.....det är mysigt!
 
Började dagen med att jobba. Åkte hem och hämtade Wille från pulkbacken. Linus ville
inte följa så han fick stanna kvar där. Sen drog vi till
Rusta och handlade de två stakarna som saknades.
Otroligt smidigt gick det måste jag säga....och som man säger. För bra för att vara sant.
Det får ni höra om senare....
 
Väl hemma lämnade jag av Wille vid pulkbacken igen,
sedan gick jag in och pyntade.
Efter det drog jag igång med städningen. Klockan var nog strax över 17 när jag var klar.
Började med middagen som bestod av lyxiga rätten spagetti med
köttfärssås. Den var färdig 17:45. Då ropade jag in barnen.
 
Det är inte klokt så länge de varit ute!! Linus och Wille gick nog ut på förmiddagen
vid kl. 11. Wille var ju med mej en stund, men Linus han har varit
ute hela tiden! Det kallar jag att ha kul ute och så SUNT!!
Tyvärr så missade jag hans hockey träning :( men det är inget att göra åt.
Han tränar i morron oxo.
Nu är dom badade allihopa och jag bara väntar på att få hysta dom i säng.
 
Medans jag väntar sitter jag i soffan efter att nästan ha kännt av en hjärtattack.
Blir så förbannad när man städar som en idiot för att senare gå in i toan och se hela tvättkorgen med
kläder utslängd på golvet!! För att inte tala om det där som var för bra för att vara sant.
Ni ska ju inte tro att Wille låtit sin fina ljusstake (som han valt, blå med glitter) vara.
Nej, när jag tittar in i hans rum så lyser alla lampor jätte starkt utom en!!
Och man vet ju då att man har i alla fall minst lyft upp den (den stod inte heller där jag ställt den) och ställt ner den lite för hårt.....GRRRRRR!!
 
Tror helt allvarligt att jag kommer dö av städning/tvättning/skällning.
Jag kreverar ibland....

Inga kommentarer: