söndag 2 december 2012

Advent

Kan inte påstå att det händer så mycket när man jobbar helgen. Allt blir lixom förstört.
Tycker synd om Wille som har fått avstå från sin hockey träning i flera veckor på grund av
av att det varit inställt, sjukdom och vårat jobb.
Vi får sikta på nästa vecka så han får prova sin nya hjälm. Stackarn!

Igår jobbade jag till 20. Kom  hem och satte igång med att byta gardiner och ta fram de
vanliga ljusstakarna. Brukar glömma att man även tar fram de som man tänder varje söndag.
Kände att jag var alldeles för lat för att dra fram strykjärnet så jag testade våran
ångmaskin. Har ju sett på tv att det ska vara så hiiimla smidigt. Inte för att jag köpt en sån från tv.
Men ångmaskin som ångmaskin.....

Kanske inte jätte nöjd med resultatet men jag tror det funka ok. Vi får se idag hur det ser ut i ljuset.
Fast det får va som de är....Orkar inte ta fram järnet!!
Hatar att stryka och mest gardiner!

Nu är det bara nya adventsstjärnor som saknas. Barnens rum måste oxo få.
Tänkte åka efter jobbet och kolla in om det finns på nya affären
Jem och Fix...eller nått sånt.

Åker nog på städning när jag kommer hem oxo. Det behövs!
Orkar jag så startar jag tvätten oxo. Blä!

Well...efter jag fixat färdigt igår så kollade vi på film. Som vanligt är det ju kört att somna när man väl
fått lite sovmorron. Blundade nog inte förrän efter 01, och nu är jag som
ett kolli. Inte blev de bättre heller när maken kommer in nästan halvskrikandes
"Har du försovit dej?!" Då får man ju lite lätt panik!!
Kastar sig efter telefonen och  kollar....YRvaken. Men det var inte jag
som var sen. Han var tidig! Faktiskt så hade jag 5 minuter till att sova!
Jobbigt!!

Inga kommentarer: