söndag 12 februari 2012

I stridens hetta....

....kan allt bli så fel!!

Äntligen har jag ju funnit min melodifestival kamrat!! Via sms dömmer vi kvällens artister,
men så igår så hände det nått.

Skickar sms tidigare under kvällen och frågar om hon är redo,
berättar att jag har det lite tight med kalas o sånt.

Åker racer efter jobbet till svärmor som slagit på tvn.
Där gratulerar jag, äter mej mätt och sedan efter en liten stund
kl 20.20 beger jag mej hem. Med känslan av att jag bara åkt dit för att äta
och sedan åka. Men så är ju inte fallet....
Jag önskar jag kunnat stanna längre men maken skulle till jobbet.

I alla fall...jag åker hem snabbt, upptäcker att stora tvn är upptagen av Gladiatorerna.
Jag slänger mej in i Caspers rum, drar på tvn....trycker på en knapp så den
stängs. Trycker på tvn igen...lätt desperat!!

Efter en stund saknar jag min mobil....
jälvar!!
Springer o hämtar den, ser att jag fått en massa sms från min kompanjon.
Som även undrar om jag svimmat, för jag inte svarar.

Nu kommer jag igång, har massor jag vill säga!!
Inser efter en stund att nä jag hinner inte skriva allt jag vill säga,
så jag slår snabbt upp telefonboken och ringer!
........hallå......

Någon svarar....någon jag inte känner igen. Har ni fest eller??
det är lixom det jag tänker...frågar efter Anna...
Nä hon är inte där...
Jag...????
Dom är i göteborg....

Nu får ju jag ta och titta på min mobil. Då ser jag att jag ringt hennes sons mobil!!
Aha....
Lite surr senare önskar jag hennes mamma en fortsatt trevlig kväll och lägger på.

Fick då för mej att de var i gbg och såg på spektaklet.
En sån himla lyllo!!
Eftersom jag insåg att då är det ingen ide att ringa så smsar jag henne och föröker
förklara vad som hänt skrattandes.
Fast då ringer hon....och de var inte alls i gbg. De hade kommit hem
ja o så blev det som det blev.

Lite roligt tyckte jag att det var!!

Inga kommentarer: