söndag 26 februari 2012

Melodifestivalen deltävling 4

Alltså jag missade skriva hela förra gången. Men nu är jag tillbaka.
Jobbade igår och körde racer hem till tv. Hann precis!!

Äntligen var Helena tillbaka som programledare. Hon är ju bäst!!


Ok, första numret. Perelli...gosch prinsamt alltså!! Om hon skulle ha den dräkten vad gjorde kjolen på den?!
Det blev ju bara dumt tycker jag. Sedan gjorde hon en låt som hade
passat på en person som är 10 år yngre än henne. Inte bra!
Förstår att den inte gick vidare. Men jag hade hellre sett henne i andra chansen än
rockarna.


Opa!! Whatta...?? Grekisk musik är inte bra på grekiska och fasen så mycket värre på svenska.
Bara första meningen i låten fick mej att verkligen undra "Titta dit och titta på all skit"
Vad är detta tänkte jag!!

 

Sen kom rockarna Dynasy. Ett band med kolsvarta ögon, tunnt hår och en
bäbis till sångare. Han såg verkligen ut som en bäbis!!
Låten...nja...trallvänlig rock, lite Europe/Poodels över det.
Inte värda andra chansen.


Ja dessa...till och med antikrundan kom dit och värderade dom.
De gick till andra chansen...nä begrav deras bidrag istället!!


Någonting från yttre rymden var min tanke när jag såg henne komma in på scen.
Men hon hade en låt som passade henne till hennes ålder. Och låten var
varken eller. Fast inte så bra att den skulle vidare.


Här har vi hoppjärkan!! Jag blev bara stressad av att se honom.
Nej usch...vill inte kommentera han vidare.


Wow!!! Jag blev helt förälskad i Lisas låt och så roligt för henne att gå till final!!!
Låten tycker jag påminner välidgt mycket om Sara Brightman. Men vad gör det!?
Detta blir en favorit jag kommer lyssna mycket på.
Vill dock inte att den representerar oss i stora finalen.


Alltså...jag är ju svag för Danny och man blev riktigt glad av att se honom!! Han
eller Loreen måste vinna och åka. Eg helst Danny för jag tror han
har stor chans!!


Inga kommentarer: