torsdag 20 maj 2010

Ogräs!!

Jag ska hugga sönder dej mej yxan och skicka dej till gräsklippar himlen! Om du inte fungerar i morgon!!!
Försöker prata lite vett med min gräsklippare som inte vill starta igen.



Tänkte vara redig idag och klippa gräsmattan. Hade satt batteriet till elstarten på laddning igår och fixade bensin.
Tog fram den på kvällen och vred om nyckeln....nada, zipp, noll..den klickade inte ens till. Pumpade fram lite bensin några gånger och drog till i snöret istället. Wroom!! JOHOOO...den startade direkt. Det var inte vad jag hade väntat mej för den kärvade lite förra året men jag blev ju helnöjd.
Drog den på baksidan och lät min Casper ta över. Detta år har vi tänkt se om han fixar klippen...då kan han ju tjäna sig några stålar. Och det klarade han ju jätte bra!!
Och om jag då hade varit en smart förälder...så hade jag ju sagt åt honom att du får inte låta den stanna...för då går den nog inte igång igen. Men eftersom jag är en sån bra mamma, så gjorde jag inte det naturligtvis. Och vad händer? Han funderar och undrar vad som händer om jag släpper det smala handtaget.
Helt plötsligt blir det tyst...SABLAAR!!!
Ännu en gång lägger jag min pedagogiska sida på hyllan och gormar lite på han. Drar och drar i det där j-la snöret men inget händer. Känner hur jag nästan är redo att mörda både maskin & unge....men jag lyckas behärska mej...för grannen är ju ute!
Har nu varit ute och dragit flera gånger och bett min man dra men den förblir död!! Nu ger jag den en chans till att få ladda batteriet till i morgon...sen är det KLIPPT!!
Nu ser gräsmattan ut värre än den först var...eller hur!? För hur snyggt är det här??

Inga kommentarer: