söndag 23 maj 2010

Sjukdom eller inte...

Idag tänkte jag att jag ska ta upp kriget med maskrosorna. För jag känner en tjej, som har en ovanlig sjukdom. Kallar det sjukdom för hon älskar att plocka maskrosor. Och hon sa att det är så härligt när man kör ner pinnen och sedan bara drar upp maskrosen. Nu har jag provat detta och det är inte alls bara att köra ner pinnen och dra upp. För idiotblommorna sitter ändå fast i backen. De enda som funkar att dra upp är de som är Stoooora, så man får ett ordentlgit tag om bladen. Det slutade med att jag tappade tålamodet och snörde pinnen. Försökte med att bara rycka bort blommorna så gräset blir grönt...men ¨även då hade jag fått hålla på hela natten....Nu har funderat lite och jag har kommit fram till att jag kan med all säkerhet bota min vän. Om jag erbjuder henne att komma hem till mej och leva ut sin passion så är jag med ALL säkerhet säker på att hon aldrig mer vill dra upp en maskros mer i hela sitt liv. Och då har ju jag slått 2 flugor i en smäll....hon blir av med sin sjukdom och jag med mina maskrosor!! Kan det blir bättre än så??

Om jag lägger upp en bild med ca 1/800 dels maskrosor kanske hon känner sig lockad....

Inga kommentarer: