onsdag 10 november 2010

Inkompetens

Och så kom snön...precis som den gör VARJE år!! Och VARJE år blir folk i södern som lamslagna. Det åks av vägen, det krockas och det fastnas. Jag kan inte annat än bli irriterad. För varje år är det lika katastrofartat med snöröjningen oxo.

Fattar inte folk att det kommer snö? Att man behöver sätta på vinterdäcken före november? Man måste köra efter väglaget? Att man behöver kolla vädret så att man kan åka ut med plogbilen när snön börjar lägga sig och inte 5 timmar efter (när det är massor på vägen)?
Näää...snöröjningen är under ALL kritik. Ibland (oftast) är vägarna som dragspel. Det är risk att man kör sönder bilen när man åker på vägarna. Man MÅSTE köra ner plogbladet och köra så det sprutar gnistor ibland. Och vad är det här med saltning?!? *Nu har det kommit 1 dm snö...vi saltar istället för att ploga!* Vad händer!?! Jo...det blir ännu halkigare...för man verkligen glider i det där jävla moddet som blir. Man kan ju knappt ens gå!!
Alltså jag undrar verkligen hur chefen för snöröjningen tänker. Är han nöjd med sitt jobb? Tycker han att det är OK när han själv är på vägarna??
Jag har aldrig kört fast! Och jag har aldrig heller fått stanna hemma från varken skola eller jobb för att det har snöat. Men här händer det konstant!! För mej är det knappt godtagbart att du stannar hemma från jobbet för att det har kommit lite snö!! Man borde verkligen ta kontakt med Norrlands kommuner och fråga hur de gör. För de VET hur man gör!!
Liten notering om förra året...när det snöade så fruktansvärt. Då blev jag så himla arg så jag skrev ett mail till kommunen. Svaret jag fick....var att chefen var ledig!?! Lägligt, ellerhur?!?

Fast jag älskar att köra i snön!! Gör gärna egna spår. Det är så härligt när man får plöja sig genom på gatorna...det är teknik! Så ibland gör det iget att man inte plogat alla vägar...

1 kommentar:

Ullkika sa...

...Haha! jag som bott i Umeå vet vad du pratar om!! helt rätt.... fast jag blev ändå irriterad över all denna snö. Jag är nog född i fel land helt enkelt!
KramiZ Ullkika