söndag 28 november 2010

Julstjärnor och babbel

Jag var och köpte en blomma igår. Och jag blev så fruktansvärt sugen på att köpa julstjärnor. Brukar gå på den missen VARJE år, och VARJE år så lever dom knappt en vecka. Vad gör jag för fel?? HUR får jag dessa söta blommor att överleva?
Jag skriker efter råd!!!
De flesta man pratar med himlar med ögonen och fattar inte vad, för deras skulle stå i flera år....men inte mina.
Vill ut och köpa röda fina krukor och fylla med amaryllis till mitt vardagsrumsfönster...bara för att härma bästvännen. Hon hade gjort så söta krukor med amaryllis, rött ludd och så en liten ljushållare. Så vill jag oxo ha.

I kväll vankas det hockey match för A-laget, och vi kommer sitta på läktaren. Det är alltid lika trevlig!!
Tänker först jobba nu på förmiddagen och sedan åka iväg och träna. Jag behöver det VERKLIGEN. Har kommit i en väldig djup svacka och har hemskt svårt att kravla mej upp ur den.
Man skulle ju kunna skylla på en massa saker men det är bara dåliga ursäkter. Jag har tungt helt enkelt!
I morgon är det i alla fall mätningsdags igen. Hoppas på några resultat. Har i alla fall börjat komma i lite mer kläder, bland annat min dunjacka som börjar sitta bra.
Det var verkligen härligt att krypa in i den nu på morgonen och gå ut i blåsten.
Nord skola bliva syd...så har det verkligen blivit. Pite har inte alls mycket snö och här i södern har vi stora drivor. Känner mej som hemma!! Skulle bara vilja slippa blåsten. För den är värst.

Jaha...nu sitter jag bara och babblar, har inget vettigt att skriva om. Får sluta nu! Fast jag har en grej till att tipsa om!! Såg så himla fräcka advents ljus...eller man köper ett fat och sedan köper man tjocka blockljus och ställer på. Sedan kan man köpa siffror som man fäster på ljusen. DET gillade jag!!! OJ måste oxo ringa min arb. kamrat som åker till Ullared idag...hoppas hon hittar en sån fin ljusstake till åt mej, måste i alla fall påminnan henne om den tror jag!

NU ska jag sluta!!

Inga kommentarer: