torsdag 14 april 2011

Bloggtorka

Nu var det typ 100 år sedan jag skrev...jag vet det. Anledningen är ingen speciell förutom att jag har varken haft lust, kraft eller inspiration. All min energi går åt till mina tänder. Nej det har inte blivit bättre fast jag vet vad jag lider av.

Om jag ska försöka beskriva känslan....tänk er att någon tagit en stark tråd och knytit runt de fyra översta tänder...knytit allt vad man orkar, sedan tar man en liten krok och fäster den på näsbenet och drar inåt...till sist så drar du i tråden så att tänderna och näsbenet far inåt-neråt och så känner du hur det pulserar i tandköttet. Gör lika på undertänderna...så allt samtidigt...ibland kan man lägga till att någon tagit musklerna i käken och vrider om så det stramar....bättre än så kan jag inte förklara det. För det är så det känns.

Men nu ser jag ljuset i tunneln...har varit hos tandläkaren och som tur var så behövde jag inte laga hålet. För det inte någon kris med det. Däremot så höll hon på chocka livet ur mej...när hon sa vad en bettskena kostar...3000 spänn!!! Jag hade ju hört runt 2000....och det är ju en jävla skillnad, på ren svenska. Men med lite efterkoll så hade jag lite rabatt att få från försäkringskassan....så notan slutade på 2100....nog för att det är NOG så dyrt, men jag betalar nog vad som helst just nu för att få slippa ha ont i munnen. Det är ju bara...6 månader som jag haft det.....typ....

Inga kommentarer: