fredag 15 april 2011

Hörlurar

You gotta love fynd!!!
Eller fynd och fynd...snarare fel prismärkning till min fördel.

Tidigare idag tog vi oss en shopping runda ut till Överby. Där skulle vi titta på skor och så skulle Linus få ett tangentbord och en mus till sin dator. Väl där passade jag på att kolla på hörlurar till min iPhone, behöver nya som inte trillar ut ur öronen när man tränar m.m. Fick tipset från Linns blogg att man ska köpa sånna som man hänger på örat. Hittade ett par Sony för 249 kr...med förvarings ask och allt!! Och ett Microsoft tangentbord + mus trådlöst för 399 kr. När jag kommer till kassan och notan slutar på 898 kr så hajjar jag till...trots att jag är vääääldigt dålig på matte!!
Då visar det sig att hörlurarna inte alls kostar 249....utan 499 kr!?! Liiite besviken så lämnar jag dom vid kassan. Tänker då fasen inte betala SÅ mycket för hörlurar....orkar inte heller titta på ett par andra.

Väl hemma och efter att ha pillat ihop Linus dator, märker jag att han behöver nog ett trådlöst nätverk. Så på kvällen strax innan 19 bestämmer jag mej för att åka till Siba och handla ett sånt och köpa mat till huliganerna. Går tillbaka till Siba (för jag har poängkort där) och pratar med en trevlig föräljare där. Disskuterar med honom om huruvida det går att lämna tillbaka wireless adaptern om det inte funkar. Det var inga problem....kollar även en sista gång på dessa hörlurar för att se OM de var felhängda (som tjejen i kassan påstod tidigare) men de hade hängts tillbaka på samma ställe med SAMMA pris...249 kr. Jag frågar då killen om det verkligen är så att de kostar 499 när de hänger på 249 och förklarar att jag varit här tidigare idag. Han kollar upp det snällt och konstaterar att de kostar 499 och så går han till hyllan och ser att det står 249....och så får jag köpa dom för 249!! WOHOOOO!!! Dagen är gjord....och det är KANON bra ljud i dom!!

Japp....jag gillar felmärkningar!!


Inga kommentarer: