lördag 17 april 2010

Bomässan

Har precis ätit frukost med mina barn. Vi är utan pappa i helgen så jag bestämde mej för att vi skulle äta en gemensam frukost. Sen ska vi åka ut till stan och hälsa på Mia på hennes jobb. Till middag lyxar vi till det med kina mat! Sen finns lite godis o gott.

Igår var vi ju på bomässa inne i arenan. Det var en trevlig utflykt som jag och Wille var på. Fast han blev lite skeptisk först, för hips vips så dök det upp ett vandrande päron med snickarbälte. Wille är inte så där jätte förtjust i utklädda människor (inkl. tomten) så han backade lite. Men vi kom i alla fall in och vandrade runt. Fastnade vid spabaden....dyra spa bad...från Artic spa. Man kan ju undra vad det är för skillnad på ett som kostar 155 000 kr och ett som kostar 80 000 kr. Tål att tittas över. Helst skulle man ju vilja prata med någon som är helt opartisk och som kan mycket om baden. Först då tror jag man får ett ärligt svar. Nåväl det fanns annat att göra där med. Förutom spa baden så hade jag på agendan att höra mej för om Larm. Blev direkt haffad av en kille från Sector larm som pratade försäljar språk så det stank om det, jag blev riktigt irriterad för han mer eller mindre skulle pracka på mej deras larm med löften om prisgaranti m.m. NÄ, jag skulle nog inte välja dom om än de hade varit billigast! Tror jag väljer Länsförsäkringars larm, det verkar vara rätt så bra och så är det faktiskt Securitas som åker ut på deras larm. Wille fick leka i leklandet som hade en jätte stor hoppborg, myshörna och ritbord. Perfekt. Med sig hem hade han 2 ballonger, en arbetarhjälm, en brandhjälm och lite godis. Han var jätte nöjd!
Det som jag fick med mej hem var detta underbara vindspel.

Inga kommentarer: