onsdag 28 april 2010

Ingen risk för alkoholmissbruk här inte...

Överkänslig mot alkohol?!
Ja, det kan man vara enligt min tandläkare. Men när man googlar på det så får man mer eller mindre svar att Nej man kan inte vara allergisk eller överkänslig mot alkohol. Då är det nått som finns i vinet/likören/drinken m.m som gör att man reagerar. Eller så är det något man är känslig mot alltid som gör att det förstärks när man dricker alkohol. Men för mej spelar det ju ingen roll om jag dricker öl, vin, sprit eller cider...ena gången går det & andra inte.

Jag vet snart varken ut eller in, för jag vet aldrig när jag kan dricka lite eller inte, det spelar ingen roll om det så bara är en öl 2,8%. Vad händer då...det börjar alltid med att det "sticks" i hårbotten (efter ca- ½ glas av någon slags alkohol) som går över, och ibland blir det inte mer än så. Sen känner jag hur det svullnar i halsmandlarna och sedan börjar det hetta i ansiktet och kinderna blir knallröda och så får jag nässelutslag.

Igår skulle jag dricka en cider med min man...efter ca halva cidern så ville jag bara dö. Det värkte så i halsmandlarna att jag höll på krevera...nu hade jag redan ont i halsen så det gjorde säkert sitt...men VAD ÄR DETTA!?!

2 kommentarer:

Ullkika sa...

Stackare där! min svärmor har något liknade men vad det hette har jag glömt... får ta reda på det. Ha det så gott!
KramiZ//Ullkika

samzara73 sa...

Ja ta gärna reda på det!! Kram