tisdag 14 december 2010

Bohusgården!

Efter 9 veckor på enbart påsar och ca 2 veckor med mat. Så var äntligen dagen D kommen!
En helkväll och natt på Bohusgården i Uddevalla med julmat, rödlökscumberland, struvor och våra älskade vänner.
Party prinsessorna anlände till hotellet. Väskorna kastades in på rummet, en clarityn inmundigades och så gick vi över till grannarna. *Clarityn tar jag för att jag av någon anledning ibland får en allergisk reaktion i from av nässelutslag i hela ansiktet av alkohol. Låter hur sjukt som helst men man kan faktiskt få det*

Där korkades Aztin upp och några klunkar dracks. Jällvar...vilken magknip jag fick!!
Shit! Vad är detta? Varför får jag ont? Behöver jag gå på toa?
Kallsvetten började lackas i pannan. Lite skämtsamt sa jag att jag behövde gå på toa.
Har jag fått magsjuka?!?!
*Wille hade mest troligt det tidigare i veckan*

Livrädd steppade jag in på vårat hotellrum och satte mej på toa. Inget hände.
Gick ut och la mej i sängen. Kände mej grinfärdig. Skulle jag missa denna kvällen som jag sett fram emot så himla länge?! Då började knipen att släppa.
Tog mod till mej och gick tillbaka.
Det var visst inget. Skatan vilken tur!! Tror med all säkerhet att jag hade dött om jag inte fått vara med.

Efter en stund svidade vi om och gick ner till badet. Blev lite nervösa för att både badtunnan och jacuzzin var fulla med folk. Men det löste sig ganska snabbt.
Badtunnan blev ledig och vi traskade dit. Jag kan informera om att det är ingen höjdare att gå ute i flera minusgrader i bara baddräkt!
Väl inne i tunnan blev man nära inpå rökskadad med jämna mellanrum.
Tydligen var det nått som inte slöt tätt, så när det blåste så kom all vedrök på oss.
*host host*
Man fick kippa efter andan.
Men vad gör väl det?! I goda vänners sällskap!!

Vi hann en sväng ner i den varma härliga bubbelpoolen oxo. Vaaaarmt häärligt.
Sedan svidade vi om igen och gjorde oss vackra, gick ner till maten.
En trevlig tjej mötte oss och direkt frågade hon om det var Westergrens. Konstigt värre, tyckte Katta. Hur kunde hon veta att det var vi?
En enkel förklaring....vi var sist!! ;o)
Men så är det ju...fint folk kommer alltid sent!

Herre gud....var skulle man börja?! Samma saker fanns i år...fast INTE rödlökscumberlanden!! Måste säga att jag blev faktiskt ganska besviken över det.
Struvorna däremot låg så fint på godisbordet och bara ropade på mej.
Jag var MER än mätt när middagen var över!!


Men drinkar går alltid ner!


Och många drinkar blev det. Vi blev bara gladare och gladare ju kvällen led. En kille satt vid ett piano och underhöll hela kvällen. Och vi satt längts ner vi pianot och körade!!


Men en drink till måste vi bara ha!



Det var allt för i år, SKÅL!!

1 kommentar:

Anonym sa...

nice nice baby =D