torsdag 30 december 2010

Julen kom och gick


Hur gick julen då?


Jodå...den kom och den gick! Lika fort som alla andra år, mer eller mindre sönderstressad. Nästa år har jag bestämt att jag ska börja ta ledigt några dagar 2 veckor innan och ev. hela veckan innan. Började i år att städa undan i tid så att man inte har så himla mycket precis innan jul. Men det har varit ett evigt plockande, och jag har mest kännt mej sur och irriterad. Och så blir det alltid att man måste ut i affärerna dagarna innan. Fast i år var vi rätt så förberedda, Casper var klar ganska långt innan. Nej, nästa år blir det annorlunda!!

Julafton blev bra, trots att vi fick vänta länge på tomten. På morgonen fick barnen öppna ett gemensamt paket och i det var den Xbox 360 med Kinect. Hela dagen spelade dom och det var ju tur eftersom tomten kom sent. Och vilken tomte vi fick!! Jag har ingen aning om vem det var...fast jag tror.
Det blev så himla bra!! Casper, våran stora pojk var så skeptisk i år. Han visste (fast inte helt säkert) vem det var förra året. Och har tjatat om det med jämna mellanrum, även i år var han säker på att det skulle vara honom.
Men in genom dörren stiger en vilt främmande man. Och Casper blev knäpptyst! Inte ett ljud har han sagt om vem det var eller kunde tänkas vara. Det blev toppen!! Kanske man kan få honom att tro ett år till ;)


Efter barnen fått sitt var det dags får den årliga paketleken. I år hade jag hittat det som jag sökt i flera år!! Ett par glaskulor med en ängel inuti som lyste i olika färger....2 st för 100 kr!! Det var ju bara för bra för att vara sant....jag kör ju efter regeln att jag köper det jag själv vill ha. För då har man nått att kämpa för. Och som jag kämpade!! Vidare tur hade jag dock inte...för de flesta andra ville oxo ha mina änglar. Inte fick jag dom kan ni tro....blev så arg, så arg!!
Nej...jag kammade noll...vilket jag gjort de senaste åren :(

Men jag grät inte för det, för jag hedde mej ut på rean annandagen. Skyndade mej till affären där jag köpt dom för att köpa nya....MEN DE VAR SLUT!!! Nu vill jag däremot lipa....tänk om de inte finns nästa år?!?! Som jag letat efter sånna. För 3 år sedan köpte jag en sån kula med ängel på Liseberg, men den hedde maken sönder...och sedan dess har jag inte hittat den någonstans förrän nu. Så orättvist!!

Tänker mörda min svägerska om jag inte ser dom väl förvaltade upphängda och uppvisade, nästa gång jag är där. ;)

Inga kommentarer: