lördag 19 februari 2011

Det lönar sig att gnälla!

Kan ju stolt berätta att jag numer (eller i början av nästa vecka) är stolt ägare av en iPhone 4 32GB.

Har tittat och trånat på en sådan länge. Men från 3 butiken så sa dom att man inte kunde förlänga
sitt abb med ny telefon tidigare än 6 månader.
Lite osnabbt räknat (eftersom jag är kass på räkna) så kom jag fram till att den dagen skulle vara 22 februari.
Så när denna månad kom och jag hade ärenden till Överby så gick jag in i 3 butiken och frågade
om det var prick på 6 månadersdagen man kunde byta.
Fick till svar att *nej det är inte så noga* Överlycklig sa jag att jag ville ha en ny idag!!

Men då visar det sig hos dom att det inte alls gick?! De kunde bara ge 3-4 månader innan. Jag var tvungen att ringa till 3 så kunde de ge 6 månader.
Så jag åkte hem, besviken.
Ringde några dagar senare till 3 och frågade. Men fick till svar att det inte gick. Det var 3 månader som gällde.
Dödligt besviken och skitförbannad la jag på luren.

Men så en dag så gick jag in på Mitt 3, och snubblade över reklamen "Kampen om nöjdare kunder fortsätter". Och där fanns en länk till 3's sida på facebook.
Så jag kollade in den helt enkelt. Och eftersom jag var lite grinig så skrev jag på dera sida.
Berättade att jag kände mej besviken och lurad. Och att man borde få lite förmåner när man varit kund där sedan urminnes tider. Och att det är så trist för det är bara nya kunder som får specialgrejor men aldrig de som är trogna kunder.
Tror bara det tog några minuter så svarade en tjej att de skulle kolla vad de kunde göra.
Vips så hade jag ett privatmeddelande där hon frågade mej vad de kunde hjälpa mej med.
Berättade vad jag ville och 10 minuter senare så hade jag en ny mobil!!

Jag är nöjd kund!! Gilla 3!!

Inga kommentarer: