torsdag 24 februari 2011

Telefonen för svår och bilen för dyr

För första gången måste jag erkänna att jag inte behärskar en mobiltelefon från start. Är lite oense med vissa saker i min iPhone. Dog nästan av egen pinsamhet när jag på morgonen skulle skicka ett sms till min man, men inte fick iväg det....mitt skadade ego rättade till det illa kvickt sedan under förmiddagen. Så nu vet jag hur man gör!

Hade ingen aning om att man inte kan blåtanda över saker till varandra, det är ju dåligt!

Verkar som om man inte kan olika "profiler" med inställningar...vet inte när jag har ljudet av, går inte att svara på mitten knappen. Är telefonen låst så måste man dra på den pilen....man kan inte bara ta en låt och lägga in den som ringsignal. Nä man måste ladda ner ett speciellt program som "gör om" formatet och spelar i 30 sek.

Nu låter det som om jag inte gillar min iPhone, men det gör jag. Jag älskar den!! Men lite känns det som om den inte är riktigt "färdig" som mobiltelefon! Eller så är man bara så jäkla van att ha det lite bekvämt....

Har för övrigt fått tillbaka min bil. Tyvärr så gick den ju inte igenom på besiktningen. Styrlederna på båda sidorna fick en 2:a för att de glappade. Han hittade inte varningstriangeln heller....men den ligger där bak bland allt bråte.
Det blev en dyr historia fast han på Fredmans sa att jag skulle bli nöjd.....5650 kr kan jag inte påstå känns nöjt!!
Visserligen kan jag förstå att jag var tvungen att betala reparationen på hastighetsmätaren, som kostade 4245 kr. Sen fick jag betala Oljan som de bytte..700 spänn!! Svindyrt...använder de inte vanlig olja?? Och så la han på 1 timmes arbete.. á 750 kr. Kostar verkligen 1 timme så mycket i arbete?? Sen skulle han ha mej till att betala för besiktningen...men då sa jag att det skulle jag få!! Lite ovanligt tyckte han, för det gör vi bara om vi gjort nått stort fel. MEN HALLÅ!!!? Har ni inte gjort det då?!?! Det tyckter i alla fall jag....så jag fick den i alla fall.
Och min bil åker aldrig mer tillbaka dit...jag kan ju inte rå för att de lovar för mycket och tar på sig för svåra reparationer. Hur ska jag veta det??
Så min lediga dag i morgon kommer att bestå av att ringa till bilreparatörer och se vad det kostar att laga en styrled på två sidor. Hoppas innerligen att det finns någon som är billigare eller kostar likasamma som 1800 kr. För då tar jag det....finns det inte det så får jag ju mot all min vilja lämna bilen där jag haft den de senaste 5 veckorna :o(

Inga kommentarer: