söndag 6 februari 2011

Mello!

Egna omdömen och reflextioner.


Jonas...NÄ. Man kan inte börja en melodifestivallåt med att
sitta i en solstol. Och sedan låta som en nyare version
av Beatels. Detta går "fet bort" bara att texten
"with a little help" fanns med, gjorde att jag slutade lyssna.


OH MY GOD!! Ja så kan man verkligen säga att jag tänkte.
Så dålig...var det ett försök till att göra Kate Perry "California Girls"
live? Kändes som plagiat rakt av!!
Godis på scen och utspökade!


Kate Perrys låt är förövrigt jävligt bra, det var inte Oh my god! 


Social Butterfly, ja den låten tyckte jag var bra. Men jag undrar HUR
de tänkte när de skulle styla han?! Min första tanke när jag
såg honom var Karlsson på taket, på pricken!!!
Det förstörde ju allt. Inget kändes på allvar.


Karlsson, Karlsson...världens bästa Karlsson.


Ja så här borde Dilba känna sig. Låten...bra! Hon....dålig.
Hon passar ju inte alls för den här typen av låtar.


Hon ser verklige plågat ut, och det var nästan lika plågsamt att höra.
Man visste inte vad hon sjöng och vad som var inspelat i förväg.


Swing Fly, gick vidare. Lite otippat me jag kan nog hålla med att
det skulle vidare. Det som sjöngs hade en bra melodi. Undra om någon
av dom var svenskar?


Finns inget att säga om Pernilla. Jag kommer inte ens ihåg låten. Så trist var den!


Danny, flest röster. Snyggast, proffsigast och bäst röst. Lite väl mycket "In the Club" men
låter fäster sig i huvudet och jag kan fortfarande sjunga refrengen.
Det är ju positivt. Han fick min röst!


Jenny Silver. Mmmm...minns inte låten annat än att det var schlager. Tyvärr tycker
jag inte att hennes röst håller heller för en sån låt.



Inga kommentarer: