tisdag 18 oktober 2011

Äckel spindlar

Det är med sanningens rätta ord för dessa djur...som jag inte ens vet vad de har för funktion i världen, förutom att sprida skräck.

Sista toalett besöket för kvällen igår blev en skräck upplevelse. Som alltid så verkar ju ögonen dra sig till dessa hemska djur när de är i farten (och de har de varit mycket den sista tiden nere på vårat källarplan). Ser en hemsk stor spindel som försöker klättra uppför kaklet i hörnet mitt framför mej, men den klarar inte klättra upp. Snabbt avslutar jag det jag håller på med....drar upp byxorna och tänker panikartat att jag måste ta död på den...på det ena eller andra sättet....för aldrig i livet att jag kan somna med vetsakpen om att den kan komma in i sängen. Det största jag hittar är en sköljmedelsflaska....trycker in den i hörnet där spindeln är...förvätar mej att höra det fasansfulla kraset när jag mosar den....Åååååh det är såååå äckligt!!!

I alla fall....så när jag tar bort flaskan...utan att fått höra kraset....men väl ett pys från flaskan, så ser jag till min fasa att styggelsen inte är död!! Nej den springer fort mot mej.....för att inte väcka barnen så kvider jag fram ett litet skrik och hoppar in i tvättstugan....funderandes om den är kvar på golvet eller har fastnat på min morgonrock! Ser snabbt att den fortfarande springer....fort...så jag hoppar fram, dunkar sköljmedelsflaskan på golvet i hopp om att jag ska träffa....den hinner ut i gillerummet, jag dunkar....vi hamnar bland sladdar....JA!!! det ser ut som om jag träffat....lugnar hjärtat lite, går ut och tänder akvariumet. Då får jag se att det enda jag lyckats med är att den tappat ett ben!!

Ryser än av tanken på att jag ska sova där nere....tänk om benen växer ut igen? Tänkte även försöka hitta en bild...men jag kan ju inte ens se spindlar på bild, så det blir inget med det! Finner inga ord för hur illa jag ogillar spindlar!

Inga kommentarer: