söndag 30 oktober 2011

Är jag synsk eller...?

Igår hände en märklig sak. Fast det kanske inte är så märklig....men man vet ju aldrig.

På morgonen så tog jag barnen och åkte in till marknaden. Casper skulle sälja kakor (mina kakor gick förträffligt så ni vet)
Hade gjort hallongrottor som smakade som kolakakor med hallon. Grottorna ska ju vara lite bulliga, men av någon anledning (kanske för att jag inte är så bra på baka) så blev mina platta.

 
Och så  hade jag bakat kolakakor, som blev jätte goda o fina.
Så här fint hade jag paketerat allt!


Fast nu var det ju inte det här som var det konstiga. Utan när jag lämnat Casper och gick iväg med Linus & Wille så märker jag en röd pöl och droppar på marken. Det är verkligen så jag stannar och hajjar till för det såg verkligen ut som blod. Och det kan inte ha varit nått annat än blod. Tänker att det är lite märkligt att det ligger kvar och är så färskt, för det var helt rött och såg helt nytt ut. Lite tycker man ju det borde ha torkat eftersom det borde i sånna fall hänt medans det var natt o mörkt. Man undrar ju vad som har hänt, och så mycket blod brukar ju inte ligga på marken utan att någon tar bort det. Eller så borde det ju ha varit folk som trampat i det eftersom jag var ju inte ensam på stan. Klockan var strax efter 9 och rätt många var redan där.

Senare på kvällen efter 18 så ringer en arbetskollega till oss och frågar om det är ok att hon tar med sig några kompisar och visar växeln. Och det var ju helt OK.
När dom var här berättar dom att de sett en man som blivit knivskuren i magen och ansiktet, de såg inte själva händelsen men väl när polisen kom till mannen, de såg även blodet. Och nu till det läbbiga då....
Det var precis på den platsen där jag såg blodet på morgonen!!!

Kan det vara så att (och det är ju det mest logiska) att två olyckor med blod spillning skett på samma plats?

Eller kanske är jag synsk!? Ingen annan verkade ju ha sett blodet jag såg!
Märkligt eller hur?!

Inga kommentarer: