torsdag 13 oktober 2011

Löss?

Nu blir det till att kolla löss där hemma. Gjorde det här om dagen och blev lite misstänksam. Och idag får jag höra att det kommit lappar hem om löss. Varför har jag inte fått nån lapp? (får ta ett snack med sönerna) Känner själv hur det kryper och kliar i huvudet nu...Har idag kollat upp på nätet och känner mej lite mer lugn....det jag såg såg inte ut som på nätet. Men man vet ju aldrig....måste kolla igen. Måste kolla alla....

Tänk om vi skulle ha löss?! Jag ser redan scenariot framför mej....ut med ALLT...tvätta tvätta tvätta (jag som äääälskar o tvätta) det behövs nog till att ta ledigt i nån dag bara för att tvätta....Åh gode gud så jobbigt! Och sedan kamma barnen, mej o maken....jag blir helt matt bara av denna tanke. Undra om man måste kamma? måste tvätta? räcker det kanske med att bara använda lusmedel....? Egentligen spelar det ingen roll att veta svar ang. tvättning...för det hade jag nog gjort ändå. Bara tanken på att det möjligtvis skulle kunna ligga gamla döda lusar i sängarna ger mej rysningar....och jag är inte speciell städig eller så av mej....BLÄÄÄ!!!

Bara så att alla vet vad vi pratar om.....


Guuuud va det kliar i  huvudet....och överallt!!

Inga kommentarer: