lördag 29 oktober 2011

Larmet går

Ja det var precis vad det gjorde.

I fredags begav jag mej ut till Överby på förmiddagen för att införskaffa nya byxor till William. Han tyckte det var väldans roligt och vi provade massor med byxor på flera affärer (Kappahl, H&M och Lindex). Tillslut så var det dessa som fick den stora äran.

Dessa kommer från H&M men de vi köpte var nästan svarta. Med ett snyggt spänne bak.

Dessa som jag tycker var snyggast köpte vi på Kappahl.

Efter vi inhandlat byxorna myste vi till och Wille fick sig en liten fika. Själv gick jag in på Kicks och fick lite prover på ansiktskräm. Det behöver jag verkligen, om jag sedan köper är en annan sak för FY FAN va dyrt det var!! 600 spänn för en liten burk med kräm....hutlöst!!

Sedan klivade vi ner och gick in på ICA Maxi, där skulle vi kolla efter tandborsts refill till deras elektriska, men det fanns ju inte. Vi fick med oss lite annat krafs istället.
När vi sedan betalat....med scanning fick vi naturligtvis avstämmning i kassan. Och det var ju inga problem, för jag är ju ärligheten själv! Sedan däremot när vi gick ut...eller skulle gå ut så började det tjuta.
Och det är ju inte roligt!! För ALLA tittar ju....
Jag backade....svängde med påsarna för att försäkra mej om att det var just jag som pep. Och det gjorde jag ju....ännu lustigare var det att det var inte Maxi påsen som pep.
En tjej kom fram och tog mina påsar....stod inför alla och grävde i dom.
Jag visste ju att jag inte stoppat ner något obehörigt i påsarna...men man vet ju aldrig om Wille gjort det.
Man hinner ju verkligen tänka tusen tankar.
Fast det visade sig att H&M hade glömt ta bort sitt larm på byxorna!!
Hur jag kommit ut därifrån är ju en annan gåta! För när jag gick in där igen för att få bort larmet så pep jag igen!! Och igen tittade alla....

Inga kommentarer: