tisdag 11 oktober 2011

Hockey Fest!

Vilken succe lördagen blev!!

Det var så otroligt roligt!!

Dagen började med att jag steg upp på morgonen, slet upp Wille och så åkte vi till jobbet. Där gick det ganska smärtfritt förutom att jag fick ställa han utanför dörren en liten stund...tills han sansade till sig.
Därefter drog vi direkt till ishallen och kollade in Börje Salming. Wille var mer intresserad av hoppborgen och den lilla rinken där man kunde spela mot de större grabbarna.
Efter det for vi hem...allt detta i väntan på att få ett samtal från min svägerska. Allt höll nämlige på att gå i stöpet när jag ringde henne på morgonen. Makens bror låg på akuten med hög feber och en huvudvärk made for gods!
Och jag förstod ju att de inte vill passa våra tre om inte han var frisk, de har ju själva en unge och en annan på väg, nästan när som helst.
Hemma väntade vi som sagt och jag gjorde mej i ordning för fest i alla fall.....och vilken jäkla tur. Han hade fått komma hem från akuten och sovit en stund hemma. Det och starka tabletter gjorde att huvudvärken släppte så pass att de kände att de orkade....WOHOO!

Tänkte att denna gången skulle jag prova en ny sminkning....smoky eyes...det var inte helt lätt...men det gick. Och jag blev....svart runt ögonen. Om resultatet blev bra....ja man kanske kan tolka det lite olika. En hockeymamma kände inte igen mej, och min stora sons kommentar "Men vad fan har du gjort i ansiktet?" får en ju att fundera......

Festen var en succe och det minglades för fullt hela kvällen o natten. Och man kan ju tro att kändisarna skulle dra sig tillbaka efter maten men de var med hela kvällen och "drinkade" precis lika mycket som alla andra.

Inga kommentarer: