torsdag 31 januari 2013

Förskjutning

Ja, jag var ju till sjukgymnastiken. Kom dit i sista sekund men hann ändå smsa Linus att säga till pappa att jag hämtar Wille. Linus (som vad jag vet inte har lässvårigheter) läste lite fel i alla fall, och dundrade iväg till skolan för att hämta Wille. Där blev det ju naturligtvis tvärstopp eftersom jag redan ringt och sagt att jag hämtar honom. Väl hemma så insåg han sitt misstag och så var den saken  över.

Jag fick träffa sjukgymnasten som skrev flitigt ner mina smärtor och krämpor. Fattade att hon skulle klämma och känna på mej blev mer och mer svettig i stolen över detta faktum.
Jag gillar inte alls att klä av mej inför folk.

Huver som haver så fick jag ta av mej byxorna. Hon klämde och tryckte i länden/ryggslutet och jag fick lyfta ben och böja mej framåt.
Fick ligga på ett massagebord på ryggen, böja upp ena benet och de andra. Vrida benet utåt och inåt. Sätta mej upp med benen raklånga framför mej (aj). Ligga på mage och hon tryckte (aj igen).

Sedan fick jag stå på alla fyra, dingla med ena benet utanför. Lägga vikten på onda sidan.
Ligga på mage igen och resa mej upp med armarna typ som sista delen i en solhälsning (yoga).
Trycka hit och trycka dit!

Och vad kom hon fram till då?

Jo hon sa att jag hade fått en förskjutning i höften. Det blev hon säker på när jag fick sätta mej upp med benen rakt framför mej. Då blev visst ena benet längre!
Och mycket riktigt så har jag nog ådragit mej det i samband med träningen. Så kan de gå när man är för klumig. Och sen har det lixom satt sig så eftersom jag inte har gjort något åt det.
Har så ont just nu för att jag just sned belastar.

Nu har jag fått en lite övning som jag ska träna ett par gånger per dag. Övningen är just den solhälsningen som jag ska göra 10-15 ggr och vid varje resning ska jag växla vikten på vardera sida av höften (svårförklarat).
Förhoppningsvis ska jag kunna sträcka musklerna lite och så ska höften falla på plats igen.
Vi får väl se....
Känns i alla fall skönt att det inte är nån förslitning eller artros.

Inga kommentarer: