torsdag 17 januari 2013

Laila Bagge

Jamen det här var ju spännande!!

Jag brukar...inte ofta men ibland..gå in och läsa på Laila Bagges blogg.
Nu såg jag först på aftonbladet att det verkade var ett himlans rabalder över något hon skrivit. Jag som är Nicke nyfiken personifierad var ju tvungen att kasta mej in i hennes blogg och kolla.
Och efter att ha läst så förstår jag inte riktigt varför det blev ett sånt ståhej!!
Jag hade reagerat likadant..vid första anblicken...utan att tänka efter.
Media är allt bra på att gotta sig. Och så fort en "svensson" känner att
de kan trycka till en kändis så gör han/hon det....
Avundsjuka?
Säkert har alla människor sina egna fördomar...värre...än en reaktion
för att en hemlös har en mobil telefon.
Jag vet...jag har det!

Två grupper jag har svårt att tycka synd om, är just missbrukare och hemlösa.
Speciellt när det gäller missbrukare.
Är vi inte herre över våra egna liv? Bär inte vi själva ansvaret hur vi lever det?
Be om hjälp och jag är säker på att du får det.
Väljer man själv att man vill ordna till sitt liv så kan man ju det. För det måste vara ett val du gör själv.
Visst kanske mydigheter m.m kanske misstror, men det måste ju vara för att man själv missbrukat
deras hjälp tidigare. Man måste förtjäna tillit och respekt från allt och alla.

Jaja...tack o hej!


1 kommentar:

Mia sa...

Håller med dej om ALLT Jenny! Och det är ju inte vanligast men oj vad jag håller med! Kram