torsdag 31 januari 2013

Invalid

Nu känns det nästan officiellt.
Jag är en 90 års kärring i en 40 årings kropp.
FY va ont jag har i min höft nu.

Gick och fick hälsporre för ett tag sen...minst en månad sedan. Och antagligen
fick jag det av de hårda vinterkängor som jag köpte.
Tur var väl att de gick sönder så jag fick lämna tillbaka dom!

Resultatet av hälsporren som gjort att jag gått och sned belastat andra sidan
är att höft propblemen har kommit tillbaka med FULL kraft.
Idag har jag olidligt ont...för jag skulle ju naturligtvis trotsa smärtan och
ge mej ut på en promenad igår. Det har ju aldrig skadat med lite motion!!
Kom även på att jag skulle hämta hem min cykel som stod hos en kompis
sedan läääänge. Tog med mej en cykel nyckel....
Men det var ju FEL nyckel, så jag fick gå och släpa cykeln HELA vägen hem.

Och det kändes ju pinsamt...gå med en låst cykel, men jag hade tänkt
ut ett bra försvars tal om någon skulle våga kommentera!!

I alla fall...höften blev inte bättre..inte foten heller.
Nu har jag ondare än någonsin!

Ringde VC idag och blev hänvisad till sjukgymnastiken.
Ringde dit och som TUR var så hade dom fått ett återbud tills idag kl. 15.
Jag nappade den tiden.
Så vi får väl se vad som händer i eftermiddag.
Kanske predikar dom om att jag är tjock. Men då ska dom få se!!

Inga kommentarer: