onsdag 27 februari 2013

Herbie No 2?

Min älskade lilla blåa pärla verkar leva ett eget liv.

Igår  när jag åkte från jobbet så lyste ABS (broms) lampan. Vilket menades med
att jag inte hade någon ABS...att den är trasig.
Blev något skraj över detta men fick veta att det inte var någon fara att köra.
Och det var ju skönt. För jag skulle nämligen åka till Trollhättan och se på Linus
match efter jobbet, efter jag hämtat Casper från sin träning.

På väg från våran ishall så slocknade ABS lampan ett ögonblick men kom tillbaka.
Sedan på vägen hem från Trollhättan så lyste lampan fortfarande.
Bestämde att jag skulle åka och handla lite mat och gubben tog barnen och körde
bakom mej hem. När vi skildes åt skulle jag ju vara lite rolig, så jag satte på
varningsblinkersen lite som ett hej då!

När jag sedan kommer in till stan och ska blinka...så har jag ingen blinkers.
Febrilt försöker jag med både de ena och de andra för att få igång den
igen (bla blinka med varningsblinkersen igen).
Så nu var jag utan både blinkers och ABS!?
Väldigt handikappad kom jag fram till pizzerian och undrade hur f-n jag skulle
köra hem för att behöva använda blinkers så lite som möjligt.

Efter jag handlat maten och sätter mej i bilen igen. Så har jag helt plötsligt
ABS igen!? Det är ju toppen!! MEN ingen blinkers.
En sista gång trycker jag (lite hårdare tryck) på varningsblinkersen igen
och låter den blinka lite.....VIPS så hade jag vanliga blinkers igen?!

Så summa kardemumma...nu har jag både ABS och blinkers igen!!

Man kan ju undra vad min bil  har för sig...den brukar ju låsa och låsa upp sig själv
oxo medans man kör.....lever den?

Inga kommentarer: